söndag 15 juni 2014

Sommarpaj


Det blev några små rabarberstjälkar i år. Förra året blev det ju nästan inte någonting som kom upp från den relativt nyplanterade rabarbern, men i år fick jag några gröna blast, ja och så stjälkar givetvis. Är det så att det tar lite tid för en planta att rota sig? Herre jisses jag låter ju som en helt okunnig på området, och ja, det är precis så det är. De där gröna fingrarna... jo jag jobbar på dem!


Men i varje fall
Sommarpaj blev det, och min favorit är att varva rabarbern med lite jordgubbar. Jisses vad smaskigt det blir. Lite vaniljglass på det också så har man en fantastisk sommar efterrätt som alla i familjen gillar.

Idag har vi haft en strålande dag här ute i skogen. Självklart blev det ett morgondopp och sedan slog jag och min bok (ja fortfarande) oss ner i en solstol och fick en liten stund tillsammans. Under eftermiddagen har jag sedan varit förbi finaste mamma och firat lite födelsedag samt lämnat av Elise hos morfar där hon ska gå på ridläger nu i några dagar.

Nu väntar soffan och Jack Bauer samt en stor skål ostbåge hjärtan.. 
Helt klart en kväll att gilla!


7 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Mmmm så ljuvligt gott!
Ha en fin kväll i soffan:)
Kram Anna

Sofi sa...

Hej!

Hihi här jobbas det också på de gröna fingrarna:)
Rabarber och jordgubbspaj lät otroligt gott, det måste jag testa.
Det här ned att läsa böcker går i perioder för mig. Det kan gå väldigt lång tid då jag inte läser något sen plöjer jag allt som kommer i min väg typ:)

Ha en mysig kväll nu!

Kram Sofi

Life´s Silverlining and I sa...

Mysigt det lät. skönt att hitta en bok man gillar. ska leta upp en jag med nu när vi åker till Florida vill jag läsa något. Kram Pernilla

Hajan sa...

Jag blev så taggad nu, så jag letar inte efter en bok, nej nu
skall 2 pajformar fram.
Då skall jag ge bort en rabarberspaj,
och en behåller jag själv.
Tack Jannike för uppslaget.
kram från Hajan

Mittgodastefinaste sa...

Låter som en dag i min smak! Paj med rabarber och jordgubbar, morgondopp, mys med ostbågehjärtan!

Kram jenny

Ninelin sa...

Ser ut att bli väldigt gott det där :-)

Gillar morgondopp.

Snart midsommar. . .

Kram N

Adela sa...

Känns som jag skulle vilja hälsa på dig och äta jordgubbar på din brygga och ha givande samtal med dig vännen:)

Kram
Adela