fredag 22 november 2013

Förberedelser för Julens alla högtider


I år bestämde jag mig för att inte vara den där som med andan i halsgropen, svettig av dunjackan och alla kassar som skaver i händerna kryssar fram bland tusentals människor på köpcentret. I år har jag bestämt mig för att vara ute i god tid och för att vara f.ö.r.b.e.r.e.d.d. 

I tisdags när valda delen av familjen bänkade sig framför fotbollen tog jag därför tag i saken och klickade hem både det ena och det andra. En hel del julklappar, julkalendrar men framför allt är nu kläderna för julens alla festligheter inköpta OCH dessutom levererade, Ja för barnen alltså, mina egna outfits är fortfarande som ett blankt papper.


Ja men jag dör så fint - paket från Zara levererades med bud till dörren, i fin låda och med silkespapper i den där härliga Tiffanyfärgen. Fint vikta paket och till och med de små lackskorna låg i en skopåse.
Måste verkligen tipsa om Zaras nätshop - precis allt finns, även det du inte hittar i butik, leveransen är snabb och ja förpackningen underbar. Vem vill inte packa upp paket på detta sätt?


Mina små skatter kommer att bli så fina, eller hur!
Om de sätter på sig flugan återstår väl att se, men bara tanken gör att jag blir alldeles knäsvag och redan ser den obligatoriska bilden runt julgranen framför mig.
Zara alltså - klick klick


Ett snabb leverans kom också från Lucky Little Me som hade rea och jag passade på att köpa dels den fina klänningen från How to Kiss a Frog till Lisen, kanske blir den till Nyår eller någon annan av alla festdagarna. Ballongklänning med stor rosett vid halsen, superfin (modellen syns inte så bra på bilden men kika HÄR). Ja, och eftersom det var rea där blev det dessutom lite andra fina plagg från Noa Noa, en tröja och en fin klänning som kanske är lite mer "vardagsklänning" än de andra.

Otroligt skönt att vara en bit på väg. Att ha kläderna avklarade och julklapparna "halfway there"  I år vill jag njuta av julen och gå "all in" med att bara insupa julatmosfären som ju faktiskt bara infinner sig under en viss månad på året.

(inköpsställen: Zara, Lucky Little Me)


5 kommentarer:

LiseLotte sa...

Aaaah så fint.
Passa på att njuta nu för det kommer en tid när dem vill bestämma själva vad dem ska ha på sig.

Jag undrade just det själv på den tiden då det begav sig. Jag köpte hem det ena klädesplagget efter det andra och allt mottogs med glädje.

Inte lika mycket nu kan jag säga. Blir tvungen att säga no no ibland.

Så njuuuuut!

ps du har väl hela garderoben full av fina kläder

Liw /finalyan sa...

Så fina! Måste in och kika på Zara... stressen innan jul hör ju nästan till... tror aldrig man kommer ifrån det helt :)

Lena - gott för själen sa...

Så fina de kommer att vara!

Själv brukar jag ha klarat av julklapparna vid den här tiden eftersom vi haft hysteriskt på jobbet från mitten av nov till mitten av jan. Men det var då det. Nu är det lugnare på jobbet, men mer med skolan. Så jag har inte köpt en enda julklapp än. Dags att sätta fart.

Kram Lena

Ekenäsliv sa...

Så mycket fint!!!
Har med startat i gooood tid. Har i ärlighetens namn inte så mycket kvar av julklapparna:)
Det är ju lite bak och sånt så och det hoppas jag på att vi kan göra i helgen. För nu får det här viruset ge upp nån gång tycker jag..!
Ha en riktigt skön helg!
Kram Anna

Anonym sa...

Thanks to my father who informed me on the topic of this blog, this web site is genuinely remarkable.


Feel free to visit my web-site - hair healthier